Resolution of Issues of Train Flow Operation Under Virtual Coupling Technology
EDN: EXICCQ
Abstract
The article considers the automation of the process of monitoring and analysing the passage of groups of freight trains in the Virtual Coupling mode with the formation of automated output forms for a three-level system of operational control and analysis of the traffic schedule, automatic determination of the reasons for disconnection of virtually twin trains and responsible divisions of JSC «Russian Railways».
About the Authors
A. A. NikonyukRussian Federation
A. A. Shatokhin
Russian Federation
G. M. Bilenko
Russian Federation
N. S. Filipchenko
Russian Federation
References
1. Снижение дефицита пропускных способностей железнодорожных направлений за счёт внедрения интервального регулирования движения поездов / П. В. Куренков, И. А. Солоп, Е. А. Чеботарева, Е. А. Герасимова, Н. В. Курганова .- Текст : непосредственный // Мир транспорта. - 2022. - Т. 20, №5 (102). - С. 46 - 53.
2. Сравнительная оценка параметров движения поездов для различных вариантов виртуальной сцепки / Е. Н. Розенберг, А. В. Озеров, В. И. Кузнецов, С. С. Тихонов .- Текст : непосредственный // Мир транспорта. - 2023. - Т.21., № 4 (107). - С. 30 - 39.
3. «Виртуальная сцепка» на Восточном полигоне: достигнутые эффекты и направления развития / А. И. Долгий, А. Г. Сахаров, М. А. Дежков, С. А. Макиевский, М. А. Чернин . - Текст : непосредственный // Транспорт Российской Федерации. - 2023. № 5 - 6 (108 - 109). - С. 15 - 19.
Review
For citations:
Nikonyuk A.A., Shatokhin A.A., Bilenko G.M., Filipchenko N.S. Resolution of Issues of Train Flow Operation Under Virtual Coupling Technology. Science and Technology in Transport. 2024;(3):14-17. (In Russ.) EDN: EXICCQ