Preview

Science and Technology in Transport

Advanced search

Maintenance periodicity determination of railway automation and telemechanics systems

https://doi.org/10.53883/20749325_2021_04_26

Abstract

The authors propose a mathematical model which allows determining the maintenance periodicity of railway automation and telemechanics systems according to the maximum test of the availability factor for the 1 and 2 failure categories.

About the Authors

A. V. Gorelik
Российский университет транспорта
Russian Federation


A. N. Malykh
Российский университет транспорта
Russian Federation


A. V. Orlov
Российский университет транспорта
Russian Federation


References

1. Горелик, А.В. Математическая модель технического обслуживания устройств железнодорожной автоматики и телемеханики для участков различных классов и специализаций / А.В. Горелик, А.Н. Малых, А.В. Орлов. –Текст: непосредственный // РУТ(МИИТ) . –Москва. –2020. –61 с. –Деп. в ВИНИТИ 03.09.20, №49-В2020.

2. Методическое руководство по управлению ресурсами и рисками в хозяйстве автоматики и телемеханики на основе методологии УРРАН. Утверждено ОАО «РЖД» 21 ноября 2015 г.

3. Дубинов, А.Е. W-функция Ламберта и ее применение в математических задачах физики: учебное пособие для вузов / А.Е. Дубинов, И.Д. Дубинова, С.К. Сайков. –Саров: ФГУП «РФЯЦ-ВНИИЭФ», 2006. –160 с. –ISBN 5-9515-0065-6. –Текст: непосредственный.

4. Надежность и эффективность в технике: справочник: в 10 т. Т. 8: Эксплуатация и ремонт / [А.М. Андронов и др.]; Под ред. В.И. Кузнецова, Е.Ю. Барзиловича. –Москва: Машиностроение, 1990. –319 с. –Текст: непосредственный.


Review

For citations:


Gorelik A.V., Malykh A.N., Orlov A.V. Maintenance periodicity determination of railway automation and telemechanics systems. Science and Technology in Transport. 2021;(4):26-29. (In Russ.) https://doi.org/10.53883/20749325_2021_04_26

Views: 8


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 License.


ISSN 2074-9325 (Print)