Basic Procedures for Development of Unified Business Process of Freight Transportation under Customer-Oriented Approach Creation
Abstract
The authors consider the issues of production processes improvement performed at railway stations during reception and delivery of goods. Based on the results of the photographs of working hours, the possibilities of reengineering this process were identified with the redistribution of labour functions between employees of these divisions depending on the operating mode for transportation activity cost saving.
About the Authors
L. V. ShkurinaRussian Federation
E. V. Struchkova
Russian Federation
Yu. A. Khareva
Russian Federation
References
1. Организация производства на железнодорожном транспорте: учебник / под редакцией В.Н. Никитина и Л.В. Шкуриной. –Москва: ФГБУ ДПО «Учебно-методический центр по образованию на железнодорожном транспорте», 2021. –368 с. –ISBN 978-5-907206-82-3. –Текст: непосредственный.
2. Распоряжение ОАО «РЖД» от 6 июня 2011 г. №1226р «Об утверждении порядка применения коэффициента, учитывающего сменный (графиковый) режим работы». –Текст: непосредственный.
3. Распоряжение ОАО «РЖД» от 14 декабря 2012 г. №2581р «Об утверждении типового технологического процесса работы структурных подразделений Центральной дирекции по управлению терминальноскладским комплексом ОАО «РЖД» по оформлению работ и услуг». –Текст: непосредственный.
4. Распоряжение ОАО «РЖД» от 15 декабря 2015 г. №539 «Об утверждении Типового технологического процесса работы механизированной дистанции погрузочно-разгрузочных работ и коммерческих операций». –Текст: непосредственный.
5. Положение о системе нормирования труда в ОАО «РЖД». Утверждено распоряжением ОАО «РЖД» от 30 октября 2018 г. №2331/р. –Текст: непосредственный.
Review
For citations:
Shkurina L.V., Struchkova E.V., Khareva Yu.A. Basic Procedures for Development of Unified Business Process of Freight Transportation under Customer-Oriented Approach Creation. Science and Technology in Transport. 2022;(1):23-27. (In Russ.)