Optimal Schemes for Track Development of Stations during Reconstruction for Effective Implementation of Interval Regulation Train System
EDN: MTLMHA
Abstract
At present, more and more attention is paid to the digitalization of organization and operation of train traffic. The article discusses the method of introducing interval regulation of train operation in sections taking into account the number and capacity of the layout of intermediate and technical stations of the railway division.
About the Authors
M. V. FufachevaRussian Federation
E. M. Lytkina
Russian Federation
References
1. Новикова, О.О. Использование технологии ГЛОНАСС для интервального регулирования движения поездов / О.О. Новикова. –Текст: непосредственный // Сборник материалов конференции «Научно-техническое и экономическое сотрудничество стран АТР в XXI веке». –Хабаровск: ДВГУПС. –2018. –Т.2. –С. 96‒100.
2. Инновационные технологии интервального регулирования – основа системы управления движением на МЦК / И.Н. Розенберг, В.Г. Матюхин, А.Б Шабунин, Б.И. Уманский. –Текст: непосредственный. // Автоматика, связь, информатика. –2019. –№6. –С. 5‒10.
3. Розенберг, Е.Н. Глобальные тренды развития интеллектуальных транспортных систем / Е.Н. Розенберг, А.С. Коровин. –Текст: непосредственный // Автоматика, связь, информатика. –2018. –№12. –С. 14–19.
4. Фуфачева, М.В. Законы распределения некоторых параметров при организации движения поездов / М.В. Фуфачева. –Текст: непосредственный // Вестник Уральского государственного университета путей сообщения. –2021. –№3 (51). –С. 27–39.
Review
For citations:
Fufacheva M.V., Lytkina E.M. Optimal Schemes for Track Development of Stations during Reconstruction for Effective Implementation of Interval Regulation Train System. Science and Technology in Transport. 2022;(3):75-80. (In Russ.) EDN: MTLMHA