Investigation of Running Characteristics of Newly-Built Cars with Reduced Tare Weight by Computer Simulation of Train Dynamics
EDN: JRGVXC
Abstract
The article substantiates the most optimal way to increase the carrying capacity of cars. It highlights the key parameters affecting the operation safety of these cars, and clarifies the procedure for their permit to transportation process.
About the Authors
O. Yu. KrivichRussian Federation
I. K. Sergeev
Russian Federation
O. Yu. Emelyanov
Russian Federation
References
1. Нормы для расчета и проектирования вагонов железных дорог МПС колеи 1520 мм (несамоходных). –Москва: ГосНИИВ-ВНИИЖТ, 1996. –317 с. –Текст: непосредственный.
2. Емельянов, О.Ю. Развитие транспортной системы и экономики путём качественного преобразования конструкции подвижного состава / О.Ю. Емельянов, А.И. Быков. –Текст: непосредственный // Материалы молодежного научного форума студентов и аспирантов транспортных вузов с международным участием «Актуальные аспекты и приоритетные направления развития транспортной отрасли». –Москва: Перо, 2019. –С. 284–287. –ISBN 978-5-00150-796-3.
3. Сергеев, И.К. К вопросу о методиках оценки некоторых динамических параметров подвижного состава при высокоскоростном движении / И.К. Сергеев, О.Ю. Емельянов, Д.В. Ковин. –Текст: электронный // Меридиан. –2020. –№2. –С. 465–467. –URL: http://www.meridian-journal.ru/site/article?id=2-669&pdf=1 (дата обращения: 01.10.2021).
Review
For citations:
Krivich O.Yu., Sergeev I.K., Emelyanov O.Yu. Investigation of Running Characteristics of Newly-Built Cars with Reduced Tare Weight by Computer Simulation of Train Dynamics. Science and Technology in Transport. 2022;(2):14-17. (In Russ.) EDN: JRGVXC